HTML

Bevállalod?

A litera nyári szerelmesnovella-pályázata.

IMPRESSZUM

Nagy Gabriella és Szekeres Dóra projektfelelősök – Litera - az irodalmi portál

Kapcsolat:

szerelemliget@gmail.com

litera@litera.hu

Friss topikok

2009.08.15. 15:17 szerelemliget

eS Kiss Judit: Kognitív disszonancia

Címkék: 2009 művek es kiss judit

Az egyetemen marketing szakon végeztem. A tananyagot csak akkor tudtam megjegyezni, ha értettem a lényeget. A szakkifejezésre pontosan nem emlékeztem, csak a jelentésére általában. Azt tudtam, hogy ez a vásárlási döntés utolsó szakasza, ebből indultam ki és így találtam meg a világhálón, amit kerestem, a kognitív disszonanciát.

Az egyik leírás szerint ez egy feszültségállapot, ami minden olyan esetben fellép, amikor az ember tudatában valamilyen okból összeegyeztethetetlen tartalmak keletkeznek. Ezt a feszültséget az ember csökkenteni igyekszik. Én soha nem kezdtem nős férfival sőt, egy éjszakás kalandom sem volt soha. A tanulmány írója szerint az emberek gyakran magyarázzák a bizonyítványukat, igazolni próbálják cselekedeteik helyességét. Majdnem minden reggel munka előtt felhívott, és ha fél ötkor még úton volt, akkor is beszéltünk, vagy hétvégén, ha ideje volt. Ha kevés volt a munkája vagy csak úgy érezte, bejött hozzám, hetente többször is. És soha, SOHA nem én kerestem. A feszültséget sokszor úgy próbáljuk meg csökkenteni, hogy az adott szituációnak felnagyítjuk azt az oldalát, ami összhangban van a cselekvéssel. És igen, kaptam néha csokit vagy hozott nekem reggel kakaót, mert tudta hogy szeretem és nem csak azért, mert a hivatalos leveleit segítettem megírni.

Egy másik leírás szerint a kognitív disszonancia, azaz a vásárlás utáni bizonytalan érzés fokozottan fellép, ha a vásárlás költséges. 20 kiló súlyfeleslegem van és nincs pénzem az öltözködésre, hát ennyire azon múlott, hogy én nap, mint nap szép vagyok-e. Egyébként ő nem is az a típus, akinek ez számítana. Nagyon rosszul hiszed, ha azt gondolod, hogy egy hirtelen dolog volt az egész. Ha csak szexre lett volna szüksége, nem velem kezdett volna. A vásárló utólag akkor is elbizonytalanodhat, ha nehezen hozta meg a döntést. Az első reakcióm az volt, hogy nem, mert gyűrű van az ujján, de kedves volt, jól éreztem vele magamat, szüksége volt valakire és belementem. Vagy abban az esetben, ha a döntés megmásíthatatlan. Igen én hibáztam, mert azt kellett volna mondanom, hogy csak akkor lesz közöttünk valami, ha elválik. Neki kellett volna tisztáznia a feleségével, hogy mit érez, és ha nem sikerült volna megoldani a problémáikat, akkor ki kellett volna lépnie ebből a házasságból, még előttem. Ha a vásárló szorongásra hajlamos, vagy a cselekvést kellő indokoltság nélkül vitte véghez, akkor a cselekvés után próbál további igazolást találni arra, hogy jól döntött. Neki a szexnél sokkal többre volt szüksége, amit attól a nőtől már rég nem kapott meg.

Mindegyik ezt mondja. És te mit adtál neki? Odaadtad magadat húsz percekre a kocsidban munka előtt. A mosolyodat adtad, amikor hozzád szólt. Lelkesedést a hangodban, amikor felhívott reggelente, hogy bent vagy-e már az irodában. Néhány üzenetet is írtál, hogy gondolsz rá. Ezen kívül te mit adtál neki?

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szerelemliget.blog.hu/api/trackback/id/tr81311270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása