HTML

Bevállalod?

A litera nyári szerelmesnovella-pályázata.

IMPRESSZUM

Nagy Gabriella és Szekeres Dóra projektfelelősök – Litera - az irodalmi portál

Kapcsolat:

szerelemliget@gmail.com

litera@litera.hu

Friss topikok

2009.08.11. 12:18 szerelemliget

Sutus Zoltán: Szösszenet a féltékenységről

Címkék: 2009 művek sutus zoltán

 

 

„Á vous dire le vrai, les amants sont bien fous!” *

 

 

Hát minek? Muszáj volt ezt neked? Gondolkoztál te egyáltalán? Tudtad, hogy nézlek. Épp ezért? Hát evégett volt minden? Valamit magyaráztál. Azt hiszem, az irodalomról. Hogy te tulajdonképp, szereted. Ady, igen róla volt szó, vagy róla is, nem számít. Mit érdekel ez engem?! Bólogattam ugyan, de közben, - szörnyedve mondom, - nem érdekelt a mondandód. Hogy érdekelt volna? Amikor hozzá közeledtél… Megőrjített a féltékenység. Azonnal el akartalak vinni a közeléből. Ó, drágám, miért? Mondd, mire fel? Én, nem tudlak annyira melegíteni, mint Ő. Mert neki, Istenem, Neki az egész teste forró! Fűt téged. Te meg átkozott céda módjára bújsz hozzá közel, és egyre közelebb. Az a rohadék! Nem látod mennyire élvezni? Rohadtul szenvedek. Már te is látod, hogy valami nincs rendben. Habzik a szám, szemeim vérben forognak. Csak ütném. Engedj! Engedj el, nem hallod?! Szétverem a pofáját! Eressz már el! Persze, most élvezed. Mindketten élvezitek. Csak én nem. Azt hiszed, hagyom? Én, ki vagyok a nyugati sirály?! Fekete vizeken jöttem, hej, én bús szomorú legény. Hogy ez a … . Ez a senki, gnóm, talmi, hogy pont ez vegyen el tőlem?Hogy fulladna meg, lehetőleg máma** még! Úgy szeretném már magam utálni, - ilyenkor, - de nem megy. Őt utálom, gyűlölöm! Az egész megjelenését, még a fizimiskáját is. Rühellem. Te jól érzed magad vele. Tényleg? Nézd mennyi indulat, mennyi feszültség van ezekben a mondatokban. Most már, látod, igazán szeretlek. Hallod? Már nem figyelsz, beszélhetek bármit… De mondd, ó …. (itt az olvasó tetszés szerint, helyettesít), mondd hát minek kellett megölelned azt a kurva radiátort?

 

Vége

 

 

A szövegben szó szerint, vagy torzított formában többek közt Ady Endre-, Esterházy Péter-, Karinthy Frigyes-idézetek vannak.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szerelemliget.blog.hu/api/trackback/id/tr721302546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csokornyakkendő 2009.08.24. 20:32:09

Nagyon jó! Az olvasó végig izgulja, az első mondattól az utolsóig. Ha elkezded olvasni, nem tudod abbahagyni, mert egyre jobban érdekel, hogy mi lesz a vége. (És közben felismered az idézeteket...!) :D A végén pedig egy frappáns csattanóval zár. :) A kedvencem :D :)

kaVics 2009.08.24. 21:09:29

gratulálni tudok, igazán jó, szellemes írás. engem speciel magamra, meg Karinthyra emlékeztet.:)
mellesleg egy nem ide tartozó kérdés: meglátogattad nemrég myvip-adatlapomat. innen "ismersz", vagy már máshol is "összefutottunk"?!
üdvözöl:

Gál Soma
(kaVics)

naTHÁLIA 2009.08.25. 10:15:28

A csattanó sok mindent a helyére tesz; s egészében minden a helyére kerül. Gratulálok hozzá! Bár az idézettekre való utalást én hanyagoltam volna...

DIY 2009.08.25. 12:19:42

Nagyon jó egy poénra kihegyezett írás - egészen a poénig, aztán nagyjából tönkre vágja _számomra_ az előtte lévő szöveget, amelynek ezek szerint az volt a funkciója, hogy előkészítse a slusszpoént. Vagy túl sok ilyet olvastam már, konyakosmeggy, őszibarack stb. csattanókkal.

Szerintem úgy korrekt, ha felsorolja, kitől vett át vendégszöveget (Esterházyt szúrták le jogosan néhány éve, hogy miért fosztogat engedély és említés nélkül kortárs írókat), de ilyen rövid szövegnél kicsit hivalkodásszerűnek érzem nevekkel megtámogatni. (Ilyen szempontból jobban tetszik az Einstand c. mű, amelyik egy Esterházy-mottóval nyit, idézi, de nem adja meg a forrást/szerzőt :)
De ez pusztán saját vélemény. Többeknek bizonyára ez hívja fel a figyelmét arra, hogy érdemes mélyebbre búvárkodni a szövegben/emlékezetükben, vagy Google barátjukat segítségül hívni.

●●●●●●●● 2009.08.25. 14:31:59

Van aki megtiszteli azzal az idézett írókat, hogy kiírja a nevüket!!!

s.z. 2009.08.26. 07:56:49

Köszönöm, hogy olvastátok, és az észrevételeket is.
----------------------------------------------
Kedves Soma,
Azt hiszem, személyesen még nem volt szerencsénk, és a közelmúltban valóban meglátogattam az adatlapod.
Üdv.: zoli
süti beállítások módosítása